Wednesday 19 October 2011

Kenali Kami LMP


Assalamualaikum wbt, Syukur kerana LMP diberi masa dan ruang sekali lagi bagi mengemaskini blog kami setelah sekian lama menyepi tanpa berita terkini. Post hari ini adalah bertujuan supaya para student UPSI lebih mengenali kami barisan LMP. Meski sebanyak manapun tomahan terhadap kami yang anda dengar, insyaAllah jika diberi peluang dan ruang , kami mampu mengembalikan nama baik kami supaya anda lebih rapat dengan kami di LMP. Meskipun jumlah kami tidaklah dalam kuantiti yang tinggi, tetapi kami disini masih mampu berdiri dengan utuh kerana kami yakin meski dengan kuantiti yang sedikit, tetapi kualiti setiap warga LMP masih lagi tinggi.

Mengenai sedikit sebanyak mengenai kami warga LMP. Kami disini bukan sahaja terdiri daripada student ijazah, tetai kami disini juga mempunyai beberapa kelompok student diploma yang sedar akan perjuangan kami dan bersedia untuk bersama-sama memperjuangkan perjuangan LMP. LMP atau Legasi Mahasiswa Progresif merupakan salah sebuah kumpulan di UPSI yang bergiat aktif didalam dan diluar kampus yang menjadi media saluran baru bagi mahasiswa-mahasiswa bakal pendidik di UPSI supaya suara-suara anda didengari dan diambil perhatian oleh mereka pihak yang berkenaan.

LMP yang merupakan front baru di SMM (Solidariti Mahasiswa Malaysia) telah menyertai banyak program-program dan aktiviti yang memperjuangkan suara mahasiswa. Kami warga LMP bukannya anak-anak muda yang memberontak dan menolak 100% segala yang dibuat oleh pihak universiti tetapi kami cuba memperbaharui dan memperbaiki sistem yang diperkenalkan oleh pihak universiti supaya tidak menjejaskan student-student UPSI. Kami juga bukannya aktivis mahasiswa yang melanggar garis-garis peraturan yang ditetapkan, tetapi kami mahu mereka yang bertanggungjawab terutamanya pihak universiti dan kerajaan supaya mendengar suara kami sebagai salah sebuah media baru dan mengambil buah fikiran yang kami berikan agar ia menjadi suatu sistem yang lebih sesuai buat semua pihak terutamanya kita semua yang terdiri dari golongan mahasiswa/wi.

Meskipun front  kami masih lagi dianggap baru, tetapi kami cuba menunjukkan bahawa meskipun kami baru, kami mempunyai semangat yang tinggi serta mahu anda semua warga UPSI dapat menyertai front  kami agar suara kita semua lebih didengari dan hak-hak serta kebajikan kita sebagai mahasiswa/wi lebih terjaga.



Sekian, 

LMP

# Kami Anak Muda.. Kami Cool

p/s: segala maklum balas atau info terkini mengenai anda atau kampus boleh disuarakan kepada kami LMP di email kami :



email: upsi.progresif@gmail.com




p/s: segala maklum balas atau info terkini mengenai anda atau kampus boleh disuarakan kepada kami LMP di email kami :


email: upsi.progresif@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...