Wednesday 19 October 2011

Isu Posting Dalam Minda Mahasiswa UPSI



Assalamualaikum wbt, LMP ingin menyentuh mengenai isu posting dalam kalangan mahasiswa/wi program ISMP UPSI. Memang tidak dinafikan bahawa isu ini banyak menghantui minda anda semua. Antara persoalan yang selalu bermain didalam benak anda :


a) “Camnerlah aku nak posting kalo salu boikot kampus?
b) “Boleh ker aku grad kalo sibuk dengan hal len slain study?
c) “Ana kalo mcm ini boleh pening kalo x dapat posting nati...
d) “Matilah gua ini macam..apa mao buat bro??

Kah Kah Kah.. Beginilah antara persoalan atau ‘kata-kata’ hati didalam majoriti student UPSI ISMP. Pernah diceritakan pada LMP dalam kalangan warga kami, jika kita mem’boikot’ kampus, peluang untuk kita posting adalah amat rendah sekali. Hendaklah dijelaskan disini bahawa LMP BUKAN KUMPULAN PEMBERONTAK. Kah Kah kah! Terjelas disitu, kami warga LMP bukannya mahu menjana pemikiran supaya menolak segala yang dilakukan oleh pihak-pihak tertentu dalam minda bakal pendidik UPSI. LMP mahu memberikan anda satu saluran media baru supaya anda lebih berfikir diluar minda anda tentang baik buruk sistem yang disediakan untuk kita sebagai mahasiswa/wi UPSI


LMP tidak dapat menjamin peluang anda semua untuk posting, tetapi kami dapat menjamin pengalaman baru dan menjamin untuk berusaha sedaya upaya yang ada supaya kebajikan anda tidak ditindas oleh pihak yang tidak bertanggungjawab.

Bersambung....


Sekian,


# Kami Anak Muda.. Kami Cool



p/s: segala maklum balas atau info terkini mengenai anda atau kampus boleh disuarakan kepada kami LMP di email kami :


email: upsi.progresif@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...